Friday, January 13, 2012

berakhirnya semester 1

Assalamualaikum ...
waaaaaaa...lama tak jenguk blog nih . lately aku sangatlah busy dengan nota - nota and buku tebal sebab minggu final exam .alhamdulillah .. bersyukur sangat . dah habis jugak exam . semua ada 4 paper semester nih . alhamdulillah dah berakhir .ada 7 semester lagi untuk diteruskan di bumi usim yang tercinta nih .

masa sekolah dulu aku memang tak suka maths .serius ! tapi bila degree kene ambil maths aku rasa macam nightmare laa jugak mula - mula . tapi lama - lama alhamdulillah .boleh laa go on slow - slow . tapi problem siket dekat ekonomi .you know what ,aku tak pernah langsung belajar subjek tuu . even kat sekolah or kat matriks .hayooo ! tapi nak buat macam mana kann .mungkin rezeki aku kat sini kene ambil subjek tuh .so ,kene teruskan jugak laa .chayok2 !

semester ni aku ambil mikroekonomi . bila teringat mikroekonomi,mesti teringat bila belajar subjek tuh dalam twitter dengan ex-schoolmate aku dulu yang sama - sama meneruskan perjuangan jihad menuntut ilmu di usim nih jugak . and more specific ,sekarang kitorang lecture-mate ..hahaha .so ,kitorang belajar mikroekonomi tuh dekat dalam twitterland je .sebab dah kesuntukan masa .study last minute laa katakan ..tapi takpe .kat mana - mana pun boleh yang penting niat kita nak menuntut ilmu .huhu



agak pelik jugak mula - mula belajar dalam twitter nih sebab tak berhadapan dengan orang tu kan .tapi ,so far .. okay laaa .alhamdulillah .dapat jugak faham apa yang kitorang dok belajar .menuntut ilmu kene sungguh - sungguh . haaaaaa .. sebab sungguh - sungguh tuh laa kitorang stay up tak tido siap melantak nescafe menghadap buku tebal yang boleh pengsan kalau kene penampor nih , notes - notes kuliah and laptop semestinya la kan.haha .. serius .
moral of the story : JANGAN study last minute ! memang kelam kabut .hahaha

and ,daripada situ laaa aku start love economy .hahaha .thank you Allah . slow - slow .lama -lama mesti suka ekonomi tuu .insya'Allah ..

setiap perkara yang Allah tentukan untuk kita mesti ada hikmah nya untuk kita ..
and Allah tak kan ambil something daripada kita tanpa memberi sesuatu yang lebih baik kemudiannya .. #tetiba

anyway ,aku rasa lega sangat sekarang nih .sebab exam dah habis .sekarang hanya tawakal menemaniku .hope result nanti tak mengecewakan ..rancangan hari cuti *padahal tak laa lama mana punn ..nak rehatkan otak je .hahahaha.bersedia untuk menghadapi gelombang semester 2 kampus life :D

p/s : thanks sebab ajar aku .sama - sama DL ! insya'Allah :)

No comments:

Post a Comment