Sunday, January 08, 2012

aku rindu mak dan ayah

Assalamualaikum .. aku rindu mak dengan ayah !dah lama tak balik rumah nih .huhu .sejak daripada raya haji hari tuh aku tak menjejakkan kaki nih di rumah .semalam aku mimpi something .ayah masuk dalam mimpi aku .aku rasa pelik sebab aku tahu ,kalau ayah masuk dalam mimpi aku ,mesti ada something happen .but,i don't know what exactly happen ..

then ,tadi aku call rumah . hurmm ..memang sangat terkejut bila dengar apa yang mak aku beritahu kat aku .memang ada something happen kat ayah .aku terkejut sangat .sampaikan handphone nih rasa macam nak terlepas dari genggaman tangan aku .. and i was very shocked since i never expect something like that will happen to my father ..

but,alhamdulillah ..thanks to Allah because nothing too serious happen to my father .only a little pain .although it was not too serious ,but i felt very sad ..my tears falling at that time ,when i heard all these things from my mother .but,i'm trying to act cool .i' try because don't want people around me wondering what happen to me.



seriously ,dari sini ,aku hanya mampu doakan yang terbaik untuk ayah .anak mana yang tak sayang parent kan ? aku sayang gila kat parent aku ,sampai benda tuh tak terungkap dengan kata - kata .sebab aku memang tak reti nak tunjuk or beritahu or luahkan rasa sayang aku .walaupun dekat mak dengan ayah aku sendiri .perasaan sayang tu hanya tersimpan dalam benak hati .tak terungkap dengan kata - kata . aku hanya mampu berdoa yang terbaik untuk mak dan ayah .

ya Allah ,aku mahu jadi anak yang soleh .yang menyejukkan hati mak dan ayah .aku sangat berharap kekuatan dari-Mu .banyak amanah yang tergalas di bahu perlu dilaksanakan .satu daripadanya ,berbakti kepada mak dan ayah .apalah erti hidupku ini jika aku tak dapat berbakti kepada mereka dan menggembirakan mereka ?

aku tak mahu jadi anak yang derhaka .aku ingin masuk ke dalam syurga -Mu bersama - sama dengan mak dan ayah ku ya Allah .bersama dengan ahli keluargaku .beri aku kekuatan ,ya Allah ..

"redha Allah terletak pada redha ibu - bapa "

maka beruntunglah orang  - orang yang diredhai oleh ibu dan bapa mereka .sesungguhnya aku adalah makhluk yang lemah .insan yang hina ,yang banyak melakukan maksiat dan dosa ini sangat berharap kepada keampunan - Mu .

aku rindu mak dan ayah .aku nak jadi anak yang soleh yang mendoakan kesejahteraan mereka .bantulah aku ,ya Allah .

p/s : mak ,ayah .minggu depan kakak balik :D

No comments:

Post a Comment