Saturday, January 02, 2016

Kembali


Saat aku kian terjelepok dan terjatuh, aku bingkas bangun, Mujur Tuhan beri kesedaran. Ternyata rahmat Allah sangat lah luas. Allah maha pengampun, maha penyayang. Terima kasih ya Tuhan atas rahmat Mu ini. Sungguh aku hanya manusia yang alpa dan leka.

Manusia. Mengapa kau begitu? Aku hampir tergelincir atas landasan kembara mencari diri, kembara mencari Tuhan. Aku lewati segala cabang yang aku temui, sehinggakan aku kelelahan di sini. Aku mencari dan terus mencari. Mencari diri, mencari persinggahan untuk aku berteduh sejenak, mencari ketenangan yang telah lama tidak aku rasai, berhenti dan berfikir sejenak, mengapa aku di sini.

Aku tidak temui jawapan. Sehinggalah aku bertemu Tuhanku. Ternyata aku masih tidak terlewat. Masihkah ada sinar cahaya dan pengampunan untukku? Adakah taubat dan penyesalan ku ini diterima dan ditimbang tara?

Sebesar pengharapan ku genggam. Dengan harapan aku masih tidak terlewat untuk mendapatkan pengampunan Tuhanku. Silam yang kelam aku campak jauh-jauh. Tidak akan aku menoleh ke belakang lagi. Walau sekali.


No comments:

Post a Comment