Tuesday, May 14, 2013

PBAKL 2013

Assalamualaikum readers !

Waaaaaa lama nya tak update. keinginan nak update tu membuak-buak cuma takde masa je. Eh bukan takde masa, tapi banyak benda lain yg jadi priority selain blog tersayang ni.huhu
Just nak share pasal PBAKL 2013 . Ape tu ? Stand for Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013. hari tu aku pergi dengan member sekolah plus Usim. Kitorang pergi naik KTM je.

For those yang tak tahu location dia dekat mana, tempat dia senang je nak cari. senang gila lah orang cakap. kalau pergi naik ktm, just turun dekat TBS (Terminal Bersepadu Selatan). then ambil LRT ke PWTC. Kalau tak silap fee LRT tu just seringgit lebih je.hehe .fee KTM plak depend daripada mana korang gerak laa. memang save budget la kalau naik public transport yang bernama KTM ni.

then,sampai je PWTC turun je and ada laluan dia yang akan membawa korang ke tempat pesta buku a.k.a PWTC tu. tempat ni laa yang selalu orang atasan buat meeting.




Tip Muslim Bertakwa ni buku karya YDP USIM 




pakai uniform ada discount


pesta buku antarabangsa ni memang annually event so, no wonder laa orang ramai gila macam sardin. tapi kitorang pergi ni dah hari second last. so orang dah susut sikit laa bilangannya. Aim aku 1 je datang PBAKL ni. nak cari buku Ramlee Awang Mursyid. sebab tetiba je aku rasa dah minat dekat buku dia. padahal time sekolah dulu kawan baik aku sendiri sakan fanatik dengan penulis ni. dia beriya suruh aku baca buku-buku RAM ni tapi aku tak nak betul-betul tak nak. entah maybe time tu belum ada keinginan nak baca. hari tu rasa naluri kuat sangat nak baca tapi novel ni bersiri so aku kena cari yg novel first dia- Bagaikan Puteri. and baru laa boleh baca yang seterusnya.

sequence dia macam ni :
1.bagaikan puteri
2.cinta sang ratu
3.hijab sang pencinta

yang aku jumpa dekat popular and MPH just buku yang nombor 3 tu je. sedih gila. last-last aku decide untuk cari dekat pesta buku je sebab dekat sini confirm ada buku tu. hee

yeahh pencarian bermula.
penat juga tawaf kt pesta buku ni sebab kawasan dia luas kan. so for those yang tak suka jalan jauh-jauh tidak disarankan pergi sebab kang penat. dengan ramai orang lagi kan.

dah round ke berapa aku pusing-pusing dekat situ baru jumpa.
yeayyy yeayyy *excited .hahahaha

rak ni memang khusus untuk buku RAM


then yang paling best ialah kitorang dapat jumpa Hilal Asyraf. siapa tak kenal kan. novelis femes :)
ni link page nya Hilal Asyraf Official



saranan aku kalau korang pergi tak payah makan dalam tu sebab makanan dia memang mahal daripada biasa. so untuk save budget lagi, better pergi makan dekat mall luar tu yang location dia berhadapan dengan PWTC. disebabkan aku jenis bukan kaki novel cinta yang jiwang-jiwang tu, so mula-mula aku tak tahu nak beli buku apa. so buku RAM je yang berkenan dihati. and majalah Ujang dekat gambar bawah ni memang favourite aku daripada zaman sekolah :D

hasil laut untuk hari ini

tu je kot nak story pasal PBAKL 2013. hope tahun depan dapat pergi lagi. in sya Allah .



No comments:

Post a Comment