Wednesday, September 05, 2012

hasil laut pada raya tahun ni :)

Hai and Assalamualaikum :)

First of all , aku nak cerita pasal hasil laut yang aku dapat time raya tahun nih .Eceyhhhh ,apakah hasil laut itu ? Aku ni nelayan ke ? HAHAHAHA  . Hasil laut tu means apa yang aku dapat laa bila raya tahun ni .Okay ,aku nak start cerita ..

1 . Mesti laa kita dapat duit raya kan ? Aku ,even dah 20 tahun tapi still dapat duet raya .yeaaaayyy ! Seronok mengalahkan budak kecik .HAHAHA .Tapi serius ,aku rasa makin besar makin banyak duet raya aku dapat .Tak caye tanya kawan2 aku .heee .Alaaa tapi ada je yang dah besar tak dapat duet raya even kite nih belum kerja ..huhu .Hasil duet raya aku ,aku buat beli spec baru .Aku saje je nak tuka sebab spec lama aku tuu dah aku guna lama since Matrik .So power sekarang dah bertambah ,aku dalam kelas pun kadang2 tak nampak apa lecturer ngajar kat depan nun .huhu .Lagipun saje nak tukar style guna spec gogle.Tapi takde laa gogle sangat ye .HAHAHA

2 . Masa bulan Ramadhan hari tu kan aku kerja kat tempat kerepek makcik aku . So ada la gaji sikit . Boleh laa untuk buat aku beli benda2 yang aku nak sikit . Actually duet tu aku nak guna buat beli printer , Nak bawak balik U nanti . Tapi at last tak jadi plak .Tak tau kenapa .HAHA .

taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! aku beli handbag ,kasut , wallet and broadband .

pink + coklat + hitam :)


aku ade sebijik exactly mcm ni warna merah jambu .beli kat jln tar dulu.haha


Memandangkan aku balik tak bawak kasut berjalan ,aku beli laa kasut baru .Alang2 nak beraya kan .HAHA
Broadband yang aku guna selama ni plak dah rosak .Dah tak boleh guna .So aku kena laa beli yang baru .In addition hostel aku kat Nilam nanti langsung takde wifi .So memang have to laa beli benda tu . HUHU

haaaaahh .handbag ! FYI member2 aku kat usim semua kata aku ganas ,tak ayu sebab aku takde bawak handbag aku pergi sana . Pergi kelas pun aku pakai beg sandang belakang *mcm beg sekolah ... Kadang2 aku pakai beg yang tali panjang tu .Corak kotak2 pulak tu .Macam askar warna dia .HAHAHHAA

So hari tu masa nak pergi keluar ,kawan2 aku kata aku nampak lain sebab aku pakai handbag kawan aku .. *pinjam ..ngehsss ^__^

So ,dapat duet gaji ni ,aku beli laa handbag baru .Lagipun perempuan kann .Susah kalau berjalan2 ni tak bawak beg .fuuuuu~
wallet tu murah je .Aku beli sebab wallet lama aku dah koyak sikit .Mana tak nyaa ,beli time form 5 kot .HOHO

Nih laa gmba and cerita pasal hasil laut aku untuk tahun ni .Tahun depan tak tahu lagi .Insya Allah ada hasil laut lagi :)

No comments:

Post a Comment