Saturday, January 21, 2012

misunderstood

" just misunderstood " .
how can it be ? how to make it clear ?
too much question regarding this matter . since it's only a short term of words ,but it contains a bunch of meaning inside .

setiap orang pernah alami benda macam ni kan ? mesti pnya . *haaaaaaa .tak boleh tipuuu ..
seriously aku admit ,benda ni selalu berlaku dalam hidup aku . sebab aku pun manusia biasa yang menjadi musafir di bumi Allah yang maha luas ni .benda - benda macam tu akan sesekali singgah dalam diari kehidupan kita sebab perkara - perkara macam tu la yang mematangkan diri kita .membuat kita lebih tahu apa yang DO and DON'T dalam hubungan sesama manusia .tak kira la siapa - siapa pun .

okay,the common thing that usually happened .it's about friendship .misunderstanding sangat kerap berlaku dalam friendship kan ?



aku pernah alami benda nih .and kesannya ,aku kehilangan seorang kawan baik .kawan baik yang sama - sama bersuka - ria dengan aku masa zaman sekolah .the one that share almost of my secret and my entire life .the one that know all about me ,and i know all about her . we used to go to school together before and scolded by our "ustazah" because of playing that sparkling colours during our "sirah" class .sejak darjah 1 kami berkawan and when we reach 19th , everything stopped . sangat sedih dan sadis .tapi nak buat macam mana ,siapa - siapa pun tak nak perkara ni berlaku .even aku dan dia pun tak mintak kitorang jadi macam ni . entah di mana silapnya ,mungkin ini dugaan untuk kami .untuk menguji keteguhan persahabatan ini .



ya Allah ,satukanlah hati - hati kami semula . sesungguhnya aku sangat sayang dia . jauh di lubuk hati sangat sayang dia tapi apa yang telah berlaku membataskan semuanya ..

nasihat aku dekat sini ,kalau korang ada masalah dengan kawan ,cepat - cepat settle kan . secepat mungkin .sebab Allah sentiasa ada untuk beri pertolongan pada hamba - hambaNya .aku tak nak ada orang jadi macam kami .sangat sedih tau tak ?

tapi takpe ,dari kejauhan aku sentiasa doakan kejayaan dia dan kebahagiaan dia .seandainya ini yang terbaik untuk waktu ini ,aku redha ya Allah .

seriously ,aku berharap satu hari nanti akan ada sinar untuk kitorang berbaik semula . insya'Allah .

p/s : dedicated to Miss S .

2 comments:

  1. mmg selalu terjadi...semoga bertemu jalan penyelesaian..insyaAllah

    ReplyDelete