Saturday, December 03, 2011

learn something from experience

Assalamualaikum semua ....
just look at the title ..mesti mcm dah selalu dengar kan ?
tengok tajuk je mesti macam dah dapat teka apa yang saya nak citer ..huhu
kadang-kadang saya rasa hidup nih penuh  dengan eksperimen ..
macam yg kite buat dekat dlm LAB tuh ..tuh laa eksperimen .
saya dapat rasakan .dalam kehidupan ,setiap orang ada pengalaman yang berbeza ..
and dalam hidup saya ,pengalaman sgt mengajar saya tentang erti kehidupan .
melalui pengalaman laah kita dpt belajar daripada kesilapan ..
yang tuh saya setuju ..tapi tak semestinya dpd pengalaman  sendiri .
kadang-kadang kita belajar something dpd pengalaman orang sekeliling ..

pengalaman sedih : buat kita menangis .
pengalaman gembira :buat kita tersenyum .
yang pasti .. kita mesti akan belajar something dpd semua tuh ..
cuma cepat atau lambat je .
seriously ,saya suka pada pengalaman ..
tapi ........
bila saya menghadapi 1 perkara yang sedih dalam hidup ..
mungkin saya tak cukup kuat at that moment ..
tapi saya akan cuba untuk mengumpul kekuatan dari hari ke hari ...
sebab saya yakin Allah akan bantu saya ..
dan akan tunjukkan hikmah tuh satu hari nanti ..

bila saya dapat rasa hikmah yg Allah beri ..
rasa bersyukur sangat ..
" manisnya sifat sabar "
dan saya sentiasa ingat yang " sabar itu besar hikmahnya "

Surah Al-Baqarah : 216
" boleh jadi kamu membenci sesuatu , padahal ia amat baik bagimu . dan boleh jadi ( pula ) kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu ; Allah mengetahui , sedang kamu tidak mengetahui . "

jadi orang yang bersyukur

TERIMA KASIH YA ALLAH ..

p/s : beri daku kekuatan untuk menghadapi semua nya .

No comments:

Post a Comment