Sunday, November 27, 2011

salam awal muharam !

Assalamualaikum .hai guys .
salam awal MUHARAM diucapkan .
tahun baru ..azam baru ..insya'Allah ..

dulu masa sekolah ,time tahun baru mesti cikgu dok tanya
"apa azam baru kamu ? "
time tuh saya hanya boleh garu-garu kepala .
tak tahu ape azam baru .
azam punn tak tahu .apebende tuh ? HAHA

sekarang saya dah 19 tahun .dah faham apa itu erti azam ..
bertekad untuk mendapatkan something ..
mesti kene ada azam dalam hidup ..
baru ada path yg betul .dan dapat diri atas jalan yang lurus ..
" ihdinas sirotol mustaqim " (al-fatihah : 6 )

"aku mohon petunjuk-Mu Ya Allah ..
jadikan aku seorang yang kuat dalam menghadapi hari-hari ku ..
semoga aku dapat memilih jalan yang betul .
dalam perjalananku menuntut ilmu-Mu .."

hopefully saya mendapat petunjuk dalam menjalani kehidupan saya .
dan berhijrah kepada yang lebih baik . insya'Allah ..

kesedihan lalu menjadi titik tolak untuk saya lebih bermotivasi dan matang .
kegembiraan lalu menjadi sumber inspirasi untuk saya terus
menjalani hari-hari mendatang dengan senyuman ..
senyum itu sedekah  =)


always remember ,
" setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya .
cuma cepat atau lambat kita nampak hikmah tuh "
p/s : di sini masih menunggu .

No comments:

Post a Comment