Monday, July 01, 2013

end of semester 4 and i'm home !

Assalamualaikum !
Hai korang di sana. Actually sekarang ni aku tengah cuti semester. Yeahh semester break dah bermula and aku antara orang yang tak terkecuali untuk excited.

1. Lega sebab dah habis exam.

2. Happy sebab dapat spend time di rumah.

3. Yeepee sebab dapat kerja part time masa cuti.

Dalam kegembiraan, terselit juga rasa cuak sebab how my result come out nanti. Oushhh tak nak ceghita sebab cuak sangat. Exam hari tu macam apa je jawab. Serius killer laa semester ni. Tawakal je hope semuanya okay. Ameen.

Okay senanye nak story pasal part time job untuk cuti ni. For your information cuti puasa ni aku kerja tolong makcik di Bazar Ramadhan. Dekat mana tu? Dekat Tangkak. Mai laa datang beli. Cehhh *promote. Hahahaha

So untuk kerja jual-jual makanan ni, memang kene ambil ubat kesihatan dulu. Untuk prevent kuman laa gitu. Dia ada 2 pilihan. Either kita ambil ubat pil and makan ubat tu selang 2 hari or ambil injection je. Bila ambil injection ni dia tak payah makan ubat pil dah. Seriously korang aku memang suka makan ubat pil. Nasib baik laaa kan.

Tapi

Tapi

Tapi

Arghhhhh aku kene injection ! ingat aku ayam ke ? hahahahhaa

Aku ingat ayam je kene inject dekat kepak tu. Last-last tadi aku kene injection jugak. Adess dah lama gilaaaaa kot tak kene inject. Last masa sekolah kot sebab demam. And tadi dengan slumbernya aku buat muka lek lu depan doktor sebab nak tahan gugup punya pasal.

And sampai skarang sakit lagi bahu ni. Iskkk iskkkk. Even dah tuam tadi. Hope esok okay dah.

Tapi takpe,demi mencari rezeki kan. Cewahhh. Gitu ayat aku. Eh betul la kan. Heee.

Yang paling best mak andak tanya aku nak shift mana. Dari pagi tolong masak sekali or just jaga gerai je. Berlesupp je aku jawab of course laa dari pagi. Kehkehh. Kerja dari pagi lagi banyak income dia. Lagipun duduk rumah takde buat ape takkan nak start keje petang kan. Better start dari pagi. So rutin harian aku start bulan Ramadhan ni ialah kerja start pukul 8 pagi. And pukul 2.30 macam tu dah gerak g gerai sebab pakcik aku nak bakar otak-otak lagi kan. Maghrib balik mcm biasa.

Hope dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang berkerja sebab takut jugak jadi macam dekat hostel hari tu sebab penat sangat. In sya Allah takk.

dream big !

untuk dia heyy untuk dia hey untuk diaaa

Okay laa nak story tu je dulu. Tatataaaaaa !


No comments:

Post a Comment