Wednesday, February 29, 2012

#wordless wednesday : it's 29th february

hello readers :D
assalamualaikum ...
dah tengok kalendar ke belum ? haaaa .those yang terlampau busy sampai tak sempat tengok kalendar tu pegi cepat -cepat .hari nih 29th feb ! tahun lompat tuuu . bukan selalu dapat jumpa tarikh ni kan .hewhew .alhamdulillah . tahun ni still dapat lagi jumpa 29th feb :D

diam tak diam ,dah sampai ke penghujung bulan february .banyak benda dah aku alami .banyak juga kenangan bulan february .pahit getir aku berlawan dengan perasaan sendiri .berusaha sedaya upaya untuk menjadi muslimah dan mukminah yang kuat .lebih kuat dari aku yang sebelumnya .semoga dengan apa yang dah jadi ,membuatkan diri ini lebih matang dalam meneruskan hari-hari sebagai seorang hamba Allah .

dugaan membuatkan manusia lebih matang .ya . aku setuju .manusia belajar daripada pengalaman .honestly aku tak terlepas daripada semua tu . aku hope sangat , segala yang berlaku pada waktu lepas akan jadi pengajaran untuk diri ini . semoga diberi kekuatan untuk istiqamah dan perbaiki diri menjadi insan yang lebih baik .alhamdulillah ,aku bersyukur ditempatkan di institusi ini .alhamdulillah ya Allah .bukan saja medan untuk aku berjihad berjuang menuntut ilmu duniawi tapi ilmu ukhrawi juga .memperingati diri ini yang seringkali lalai dengan nikmat dunia . aku mengaku ,aku tak terlepas dari semua tu .tapi aku sentiasa berdoa supaya aku diberi petunjuk dan hidayah Allah agar hati aku tak dipesongkan .

“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisi-Mu; Sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberian-Nya.” [Aal ‘Imraan 3: 8]


esok bulan mac menerpa . bulan mac sudah mula mengetuk dinding kehidupanku . sedang menjengah-jengah .mahu masuk ,seiring dengan bertambahnya usiaku . bertambah usia ? hope dengan bertambahnya usia ,semakin bertambah lah amal ibadatku .insya'Allah . diri ini bukan lah seorang yang sempurna .bantulah aku ya Allah .
it's not about change for someone ,but change for redha Allah :D



someone ? errrr.. belum tiba masanya .sampai waktu ,pasti akan ketemu jua orang yang tepat .diri ini hanya mampu berdoa dan mempersiapkan diri yang terbaik untuk nya yang belum diketahui lagi siapakah gerangannya .kepada yang pernah terluka kerana aku ,maaf sangat-sangat .mungkin kamu akan jumpa orang yang lebih baik .insya'Allah .kepada yang pernah melukai diri ini ,semoga istiqamah dan aku hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk kamu .

belum ada masa untuk semua itu .ada perkara lain yang lebih utama :D
kejayaan menanti di depan .ayuh !

No comments:

Post a Comment