Sunday, April 22, 2012

let's cure our heart !

Assalamualaikum readers ! lama dah tak update blog nih .tuan punye blog biase laaa orang busy kan .bajet retis je aku nih.hahahahhaaa .sekarang pagi2 buta ,aku tetiba ada mood nak update blog .entah kenapa timbul 1 topik dalam kepala otak aku nih..

korang mesti pernah pergi ke satu tempat baru kan? ye laa kita kan dah besar ,mesti banyak tempat kita dah mengembara .. cehhh mengembara gteww ayat aku .hahahahaaa ..and selama aku bernafas selama nak dekat 20 tahun nih ,,banyak tempat aku dah pergi .and banyak tempat aku dah explore ,termasuklah manusia2 di dalamnya .and sekarang aku dah ada kat universiti .orang kata universiti nih best kalau kita ada ramai kawan.yeah ! aku admit benda tuh .tp bila difikirkan balik ,sejauh mana kita boleh dapat kawan yang betul2 baik and boleh masuk dengan kita?

aku tak nafikan ,siapalah kita untuk judge orang lain or nk determine siapa orang yang boleh masuk or tak dengan kita.tapi ,adat dunia kan.ada orang yang kita boleh go on dengan cara dia.ada yang tak langsung.and ada yang sekejap boleh,sekejap tak.tapi ,pernah tak kita terfikir,masa kita dok fikir ada orang yang asyik buat kita annoying and ada orang yang tak boleh satu kepala dengan kita ,pernah tak kita terfikir yang sebenanya ramai orang kat luar sana yang benci dengan kita ,tak puas hati dengan kita .andailah semua tu kita tahu,apa yang kita rasa? apa yang kita akan buat ? mesti sedih gila kan .and benda tu la yang jd pada orang yang kita annoying bila diorang tahu yang kita annoying dengan diorang. *eh berbelit tak ayat aku? hahaa

tapi ,itulah kenyataannya .and itulah kenyataan yang aku kene hadapi sekarang,and kene cuba hadapi seandainya apa yang kita harapkan dan impikan selama ini tidak sama dengan realiti yang berlaku..and apa yang aku alami sekarang nih ,mungkin orang lain diluar sana pun alami tapi aku menjadi subjek yang dibenci dan dianoying .who knows .wahai kawan2 yang saya susah nak 'masuk' dengan anda ,saya minta maaf banyak2 .aku bukanlah seorang yang sempurna untuk suka pada semua orang dan untuk hilangkan sifat annoying dari hati ini .tapi ,aku try utk pulihkan semuanya.



masa akan membantu aku .hope so.insya Allah ..dalam suasana kehidupan di usim yang islamik ini,aku bersyukur ditempatkan disini sebab perasaan marah tu kurang .kalau rasa nak gaduh dengan orang tu takde sebab suasana yang baik dekat sini .hope biah ini aku dapat addept dan dapat pelihara aku daripada buat benda2 yang dicegah.

kepada kawan2 aku yang aku sayang,hope korang dapat terima diri ini seadanya.aku bukanlah baik macam budak2 usim kat sini.aku segan bila tengok diorang semua baik.aku teringin nak improve diri aku tapi slow2 kan.aku biasa2 saje,hope kawan2 aku dapat terima diri aku yang gila ni sebenarnya .peace!

lastly,aku sayang sangat kat korang ! cume muka aku kadang2 serius it doesn't mean aku benci korang .aku ada masalah siket dengan senyum aku .huhu ~ andainya korang tahu apa yang berlaku..takpe laaa.yang lepas biarlah berlalu ,aku nk move on .aku nak happy dengan korang ..i'm just an ordinary girl .jom gila dengan aku! :DDD

moga Allah memberkati persahabatan ini ~

No comments:

Post a Comment